Pagina principală

De la Neciclopedia
Salt la: Navigare, căutare
Bun venit la Neciclopedia,
enciclopedia liberă pe care oricine o poate modifica în limba română limba moldovenească.
Această versiune moldovenească, care a început în 11 ianuarie 2009, dispune de 87 articole.

Introduceţi titlul articolului:

Moldovenismul este o doctrină istorică, o fostă ideologie de stat și, nu în ultimul rând, o viziune patologică a lumii. De obicei afectează persoanele a căror Sisteme Nervoase Centrale (SNC) conțin una sau mai puține celule (adică 98% din populația Moldovei), deși Organizația Mondială a Sănătății a raportat cazuri a maladiei inclusiv printre persoanele aparent inteligente.

Statul Moldovei a fost întemeiat în anul 1359 și, după ce și-a lărgit considerabil teritoriul spre est, a devenit un fel de troll regional, ce lua în pulă imperiile vecine și iubea din când în când să le măcelărească armatele cu forțe net inferioare.
Cronicarii timpului raportau că populația locală se autodenumea (surpriză!) moldoveni, însă își numea limba română și era bine conștientă de legăturile ce le are cu muntenii și ardelenii.
În 1812 teritoriul dintre Nistru și Prut a fost anexat de țarul rus. Pe tot parcursul ocupației, autoritățile ruse se refereau la teritoriu drept "Basarabia" iar la graiul vorbit în el drept "limbă moldovenească".

Citește mai mult: Moldovenism

Chuck Norris, mitul.

Prietena ta aștepți
  • 24 august - Ziua pentru a satisface iubita ta viitoare.

Necicloveste! De asemenea, vizitați centrul nostru de știri.

Ce se spune despre cineva care se imbraca asa?

Noastre proiecte

Uichicitat
Noastră colecție de citate

Necţionar
Dicționar noastra

Alte proiecte

Proiecte Neciclopedia
Uncyclomedia operează în mai multe limbi şi de proiecte, gratuit, de conţinut

Neciclopedia
Uncyclopedia

Babel
Uncyclopaedia

UnCommons
Uncyclomedia Commons

UnMeta
Uncyclomedia

Alte limbi

Complete list · How to start a Uncyclopedia in another language · Requests for new languages