Pagina principală

De la Neciclopedia
Salt la: Navigare, căutare
Bun venit la Neciclopedia,
enciclopedia liberă pe care oricine o poate modifica în limba română limba moldovenească.
Această versiune moldovenească, care a început în 11 ianuarie 2009, dispune de 87 articole.

Introduceţi titlul articolului:

Drapel moldova.jpg

Ce-i asta?

~ Mihai Eminescu despre ceva

Am intalnit odata un moldovan. Am fost imediat lovid de el deoarece el era Chuck Norris.

~ Ray Charles despre Moldova

Moldova - mol. Moldova, rom. Basarabia, rus. Maldaviя. Termenul Moldova a apărut ulterior şi a fost adaptat la forma actuală de către români în sec. II î.e.n, adica pînă la războiul daco-roman. În limba moldovenească arhaică cuv. Moldova avea forma de Moldoba sau Mol-doba, uneori utilizîndu-se locuţiunile vorbiale Doba-lui-Mol sau Ţara Moldobei. Primul întemeietor al Moldovei a fost Mol cel Mare (vezi articolul "Cine a descălecat înhămat Moldoba" şi "De neamu Moldobenilor"). Mol cel Mare este strămoşul moldobenilor, moldovenilor, moldoveniştilor şi al tuturor Moli-lor mai mici, este unicul creator şi părinte, zeul suprem şi buricul pămîntului.

Afirmaţiile istoricilor români precum că moldovenii sînt de neam latin şi propaganda rusă precum că moldovenii sînt de origine slavă reprezintă un atentat la demnitatea Naţiunii Moldoveneşti. Aluziile neruşinoase ale sexologilor români şi ruşi la comportamentul uşuratic al moldovenșelor care cică ar fi alergat gură-cască pîna hăt la frontieră violînd pe legionari şi druжinici demonstrează o lipsă totală de educaţie, de gust, de minte şi cei 7 ani de grădiniţă. Moldovenșele nu îmblî cu жeaga-жeaga! Moldovenii nu îmblă cu japca! Moldovenii nu sînt de origine italiană, nu sînt de origine rusă, moldovenii n-au oriжine, uăi!!!

Citește mai mult: Moldova

Tu esti urmatorul.
  • 25 august - Ziua de a fi răpit de o farfurie zburătoare.

O comunist.

Necicloveste! De asemenea, vizitați centrul nostru de știri.

Dracula: Laureat Nobel

Noastre proiecte

Uichicitat
Noastră colecție de citate

Necţionar
Dicționar noastra

Alte proiecte

Proiecte Neciclopedia
Uncyclomedia operează în mai multe limbi şi de proiecte, gratuit, de conţinut

Neciclopedia
Uncyclopedia

Babel
Uncyclopaedia

UnCommons
Uncyclomedia Commons

UnMeta
Uncyclomedia

Alte limbi

Complete list · How to start a Uncyclopedia in another language · Requests for new languages