Piața Centrală

De la Neciclopedia
Salt la: Navigare, căutare

Piaţa Centrală reprezintă centru economic, spiritual, cultural, religios, fotbalistic, hanbalistic, voleibalistic, educaţional, alimentar, cinematografic, medicinal, politic, armat şi poliţienesc al Universului.

Istoric[modifică]

Piaţa Centrală are o istorie zbuciumată, cu suişuri şi coborâşuri, cu gropi şi cu munţi, cam ca şi strada Izmail.

Perioada arhaică[modifică]

Cuprinde primele semne ale economiei primitive. De fapt, economia s-a născut aici. Aici este inventată prima bancnotă. Peste o zi este inventată şi prima bancnotă falsă. În această perioadă triburile de Moldoviţi erau liderii financiari ai lumii de atunci, ei controlau întreaga lume, şi tot ei au pus baza grupului pe care azi îl cunoaștem sub numele de Masoni.

Perioada Antică[modifică]

Datorită apariţiei grecilor şi romanilor, economia moldavă este cuprinsă de recesiune şi scade dramatic. De ruşine, Moldoviţii îşi schimbă numele în Traci, grecii însă înţeleg greşit schimbarea şi numesc poporul nou-format "geţi", iar romanii și mai rău - îi numesc "daci". Pentru a linişti Marile Puteri, Guvernul Moldoviţilor (inventatorii primei Republici Parlamentare), condus de un strămoş îndepărtat de-a lui Vasile Tarlev, ia decizia de a se numi "geto-daci". După cucerirea Greciei de către Romani, Piaţa Centrală îşi intră în drepturi dominînd economia mondială pentru încă un mileniu.

Perioada Medievală[modifică]

Datorită Războaielor dintre druizi şi strămoşii lui Harry Potter, Europa a fost devastată de 3 ori în decursul a două zile. Cu toate acestea, economia Moldovei se ţinea sus datorită pietrii magice ce se găsea în centrul Pieţei Centrale. În acea perioadă, Piaţa Centrală asigura întreaga economie mondială. Aceasta a finanţat atît Anglia şi Franţa în Războiul de 100 de ani, cât și campaniile turcilor în Europa de sud-est, a orchcestrat cu succes căderea Imperiului Roman, Bizantin şi Primului Imperiu Românesc.

Perioada Modernă[modifică]

Este cea mai glorioasă perioadă a Pieţei Centrale. Pentru ea se dau lupte grele, cîştigătoare devine însă Rusia, care eliberează piaţa în 1812 de sub jugul Româno-Turcesc. Pentru a se răzbuna, al doilea Imperiu Românesc anexează partea de vest a Moldovei. Tot atunci îşi schimbă şi denumirea în România. Imediat după cucerire, Piaţa Centrală a atins apogeul. Din păcate insă, ea este desfiinţată imediat după reanexarea Moldovei la România în 1918.

Perioada Contemporană[modifică]

Se împarte în mai multe perioade. Prima cuprinde perioada desfiinţării, apoi a reînfiiţării în 1933.

Perioada Intebelică[modifică]

Se împarte şi ea în două perioade.

Perioada Desfiinţări[modifică]

Imediat după anexarea la România, pentru a face populaţia să sufere deoarece nimeni nu dorea să se unească în acea perioadă, Imperiul Românesc dă o grea lovitură provinciei numite de ei Basarabia. În perioada cît a fost desfiinţată Piaţa Centrală, moldovenii au murit de foame, toţi aplaudînd însă revenirea la comunism în anul 1940.

Perioada Înfiinţării[modifică]

Economia românească în perioada recesiunii stagna şi a fost adoptată următoarea decizie: Piaţa Centrală este reînființată în anul 1933, la cererea expresă a lui F.D. Roosevelt şi Winson Churchill.

Perioada Posbelică[modifică]

Nu se mai împarte în nici o altă perioadă. Piaţa Centrală şi-a revenit în drepturi. La momentul actual Piaţa Centrală reprezintă un centru economic, cultural şi spiritual al întregii omeniri. Pe locul undde se afla o dată piatra magică se află astăzi chişcul unde se vând Hot-Dog-uri .

(In)Cultura[modifică]

Pe Teritoriul Pieţei Centrale, savanţii lingvişti au descoperit 128 de dialecte şi limbi noi, ceea ce arată o prezenţă inexplicabilă a culturii extraterestre.

v d e h
Republica Moldova

Flag map Moldova.png
Stema moldovei.jpg