Planeta Moldova

De la Neciclopedia
Salt la: Navigare, căutare
Acest articol este legat la Internet

Acesta poate fi un virus, un meme sau orice fericire postat de către cineva.

Planeta Moldova--unul dintre cele mai(sau poate cel mai) splendid și dumnezeiesc fenomen etnocultural ce a avut loc în spațiul Carpato-Danubiano-Pontic de la apariția Satirelor lui Petronius încoace. Este un colectiv format din doi membri, ce s-a făcut vestit pe pământurile mioritice datorită unei viziuni originale a lumii, umorului negru, limbajului viu cel de toate zilele și produselor rupătoare de bucă. Într-o perioadă de pizdeț total, ipocrizie și marasm ce domnea în țară, ei au devenit strigătul unei generații.

PM în viziunea unui moldovean mediu-statistic[modifică]

Îîîîîîî, aiștea o zîs pulî, îîî! Kolea, ian mai toarnî niști jin s-ascultăm și-or mai zîși, îîîî.

Planeta Moldova în viziunea criticilor literari plictisitori cărora nimeni nu le dă pizdă[modifică]

Creația acestui colectiv, reprezintă, negreșit, o critică socială adusă la adresa unei comunități meschine și dușmănoase, ce a pierdut propriile valori morale și încearcă să sugrume și esența fină a artistului. Atmosfera de suprareal, apocaliptic și post-apocaliptic, una nevrotică chiar, sugerează sfârșitul eminent al unei societăți ce renunță la căutările absolutului și degenerează până la nivelul instinctelor animalice. Motivul moldovenismului și rusificării contribuie la realizarea ideii de deznaționalizare, deci moarte a poporului moldav. Unele sketchuri, ce sugerează ideea că moldovenii sunt superiori(miliardarul, generalul Dovjenko, cântărețul anonim ce crede că toate alte națiuni îi invidiază pe moldoveni), aduc la iveală, prin intermediul grotescului, cât de inferiori, de fapt, au ajuns să fie moldovenii. Scenele de ceartă familială și violență contra minorilor simbolizează putrezirea a valorilor familiale, deci a bazei societății și speranței pentru un viitor, și a relațiilor inter-umane și de prietenie.
Totuși, scenele futuriste, fantastice sau visătoare scot la iveală faptul că spiritul artistului este incapabil să se împace cu o asemenea realitate, pentru acesta fiind necesare speranța la un viitor mai bun, tinderea spre absolut și prezervarea valorilor înalte, chiar dacă asta înseamnă excomunicare și persecuții.

Cele mai vestite realizări[modifică]

  • cearta.mp3--o scenă de ceartă între două persoane căsătorite. Fiecare al doilea moldovean crește în așa atmosferă familială. Ba serios, chiar crește.
  • Linia Fierbinte--un biet nenorocit sună la un "Sex online", însă rămâne abuzat de niște răketiri
  • Secția de Pașapoarte--un alt biet nenorocit vine la o secție de pașapoarte pentru a-și restabili documentele. Sketchul critică birocrație moldovenească, ce uneori acționează împotrivă oricărui bun simț
  • politzia.mp3--o ființă de sex necunoscut(se afirmă că e bărbat, dar plm, nu-mi vine a crede) sună la poliția în timp ce este jefuit. Sketchul sugerează ideea că polițiștii moldoveni sunt mai răi ca bandiții, ceea ce este adevărat.
  • seria "Legământ"--satiră pe seama vieții politice moldovenești
  • angajarea--ironie pe marginea adevărului vechi ca lumea "toate muierile sunt curve"
  • Vocile Reproducerii--un cântec epic a cărui versuri sunt formate doar din două cuvinte

Nekrotitanium[modifică]

În 2010 ăștia au publicat o carte. Niciun fel de critică socială sau mesaje ascunse în ea, doar bred hazliu pe alocuri scris în stilul lor de firmă, care, fără îndoială, nu este la fel de bun ca odinioară, probabil din cauza expunerii prea îndelungate la realitățile de peste Prut

Mătrics[modifică]

Se vehiculează că până la Planeta Moldova, acești doi băietani au stat în spatele epicului film cu voiceover moldovenesc Mătrics.
Redacția noastră nu are dovezi suficiente nici să confirme, nici să dezmintă asemenea afirmații.

Erori frecvente[modifică]

Unii cred că epica înregistrare Zina a fost produsă de către Planeta Moldova. Asta nu e adevărat.

Vezi și[modifică]

Vakulovski

Legături externe[modifică]

v d e h
Republica Moldova

Flag map Moldova.png
Stema moldovei.jpg