Troll

De la Neciclopedia
Jump to navigation Jump to search
Acest articol este legat la Internet

Acesta poate fi un virus, un meme sau orice fericire postat de către cineva.
Lol i trol u

Evreii au fost primii trolli.

~ un troll despre Trolling

Trolling-ul e ca aruncarea unui os de plastic unor lupi flămânzi - ei se vor lupta până la moarte doar ca să afle că nu e comestibil.

~ Mihai Eminescu despre Trolling

Trolling este un artă, definită de o serie de argumente bine-gândite şi folosite inteligent. Persoanele care practică acest tip de artă sunt numiţi troli. Se consideră că arta are o istorie considerabilă, datând din fosile ca Usenet, dar a suferit un uşor declin în talent şi execuţie.

Istorie[modifică]

Trollii au o istorie lungă şi complexă, plină de râsete la necazurile altora, bâlbâit aleatoriu şi enervarea persoanelor care nu au treabă cu această artă.

Era Usenet[modifică]

Pe când internetul era încă o invenţie nouă de-a lui Al Gore, oamenii scriau într-o comunitate numită Usenet - considerată primul forum pe internet. Era un loc în care toată lumea, de la experţi pseudo-intelectuali până la rataţi puteau purta dezbateri despre ce muzică e cea mai bună sau ce au mâncat dimineaţa. Eventual, oamenii s-au săturat să menţină o similititudine cu viaţa şi8 au început să se comporte aşa cum nu ar fi făcut-o niciodată în realitate. Aşa au apărut trollii, care foloseau un stil de scris post-modernist pentru a-şi dce în eroare victimele, părând domni respectabili.

Migrarea[modifică]

Era Usenet s-a pierdut în timp, deoarece majoritatea utilizatorilor Usenet-ului l-au părăsit pentru că nimănui nu-i păsa. În mare parte, trolling-ul modern a înlocuit trolling-ul antic.

/b/[modifică]

Respectăm regulile 1 şi 2.

Aşa arată un troll.

Era YouTube[modifică]

Când Google a cumpărat YouTube, site-ul a deveni popular. Acest spaţiu popular, liber şi necenzurat le-a dat troll-ilor pământul perfect în care să-şi sădească seminţele. Totuşi, stupiditatea a devenit o normă în comentariile de pe YouTube, şi trolling-ul şi-a pierdut din farmec.

Componetele Stilistice[modifică]

Stilistic, trolling-ul poate fi definit ca "Un artă, unul special făcută ca să enerveze, misdirecţioneze, sau confuzeze alţi oameni prin raportarea informaţiei într-o formă clară şi coerentă". Majoritatea trollilor vor oferi: argumente solide; folosirea corectă a limbii (cu anumite excepţii); respectarea regulilor retoricii. Ca regulă, un troll apare în dicuţii controversate, înfierbântate (avort, homosexualism, religie, unionism, trolling-ul însuşi) şi încearcă să prezinte o perspectivă din afară, fiind cât de coerent e posibil.

Stiluri[modifică]

Există mai multe modalităţi de trolling, ca şi în orice altă artă, iar unele nu urmăresc complet regulile expuse mai sus.

Deraierea[modifică]

Deraierea este una din cele mai simple, dar şi cele mai "scânteioase", metode de trolling. Deraierea va păcăli multă lume în acţionarea în locul trollilor. E considerată bună pe forumurile încete, cu reguli stricte.

Avocatul Diavolului[modifică]

Acest stil găseşte trollul apărând punctul de vedere al minorităţii dintr-o discuţie. Această metodă poate varia de la defăimări simple până la discuţii complexe. Trolli care folosesc acest stil într-un mod complex sunt rari, dar fac cât o mie de trolli simpli.

Defăimarea[modifică]

Consideraţa de unii o tehnică iar de alţii un stil, această metodă nu mai e practicată de veterani, însă e o metodă bună pentru trollii tineri, care mai au de învăţat. Constă din insultarea unui personaj, doar pentru a-i distruge imaginea.

Criticism[modifică]

Logic, trollii primesc multă critică din partea altora. Cele mai frecvente sunt:

Neplăcere[modifică]

Trolling-ul poate manipula, amirite?

Multe persoane sunt sătule de a fi trollate. Aceştia nu înţeleg că trolling-ul este o artă subiectivă, uneori atât de subiectivă încât doar autorii o apreciază. De multe ori, neplăcerea celor troll-aţi nu reprezintă nimic altceva decât o sursă de alimentare pentru troll.

Ilegalitate[modifică]

Pentru că trollii se joacă uneori cu informaţia, unii oameni se întrabă despre legalitatea/ilegalitatea acestei arte, mai ales în cazuri extreme.

Stupiditate[modifică]

Unii acusă trollii de stupiditate şi prostie, în special pe veterani. Nu au, de fapt, dreptate. Trolii veterani au o capacitate de a memora lucruri pentru termen lung.

Sex slab[modifică]

În principal trolii nu se fut bine. Au un grad de impotenţă 50% iar pula e lezată. În plus, soţia are amanţi cu carul.. un car plin..