Troll

De la Neciclopedia
Salt la: Navigare, căutare
Acest articol este legat la Internet

Acesta poate fi un virus, un meme sau orice fericire postat de către cineva.
Lol i trol u

Evreii au fost primii trolli.

~ un troll despre Trolling

Trolling-ul e ca aruncarea unui os de plastic unor lupi flămânzi - ei se vor lupta până la moarte doar ca să afle că nu e comestibil.

~ Mihai Eminescu despre Trolling

Trolling este un artă, definită de o serie de argumente bine-gândite şi folosite inteligent. Persoanele care practică acest tip de artă sunt numiţi troli. Se consideră că arta are o istorie considerabilă, datând din fosile ca Usenet, dar a suferit un uşor declin în talent şi execuţie.

Istorie[modifică]

Trollii au o istorie lungă şi complexă, plină de râsete la necazurile altora, bâlbâit aleatoriu şi enervarea persoanelor care nu au treabă cu această artă.

Era Usenet[modifică]

Pe când internetul era încă o invenţie nouă de-a lui Al Gore, oamenii scriau într-o comunitate numită Usenet - considerată primul forum pe internet. Era un loc în care toată lumea, de la experţi pseudo-intelectuali până la rataţi puteau purta dezbateri despre ce muzică e cea mai bună sau ce au mâncat dimineaţa. Eventual, oamenii s-au săturat să menţină o similititudine cu viaţa şi8 au început să se comporte aşa cum nu ar fi făcut-o niciodată în realitate. Aşa au apărut trollii, care foloseau un stil de scris post-modernist pentru a-şi dce în eroare victimele, părând domni respectabili.

Migrarea[modifică]

Era Usenet s-a pierdut în timp, deoarece majoritatea utilizatorilor Usenet-ului l-au părăsit pentru că nimănui nu-i păsa. În mare parte, trolling-ul modern a înlocuit trolling-ul antic.

/b/[modifică]

Respectăm regulile 1 şi 2.

Aşa arată un troll.

Era YouTube[modifică]

Când Google a cumpărat YouTube, site-ul a deveni popular. Acest spaţiu popular, liber şi necenzurat le-a dat troll-ilor pământul perfect în care să-şi sădească seminţele. Totuşi, stupiditatea a devenit o normă în comentariile de pe YouTube, şi trolling-ul şi-a pierdut din farmec.

Componetele Stilistice[modifică]

Stilistic, trolling-ul poate fi definit ca "Un artă, unul special făcută ca să enerveze, misdirecţioneze, sau confuzeze alţi oameni prin raportarea informaţiei într-o formă clară şi coerentă". Majoritatea trollilor vor oferi: argumente solide; folosirea corectă a limbii (cu anumite excepţii); respectarea regulilor retoricii. Ca regulă, un troll apare în dicuţii controversate, înfierbântate (avort, homosexualism, religie, unionism, trolling-ul însuşi) şi încearcă să prezinte o perspectivă din afară, fiind cât de coerent e posibil.

Stiluri[modifică]

Există mai multe modalităţi de trolling, ca şi în orice altă artă, iar unele nu urmăresc complet regulile expuse mai sus.

Deraierea[modifică]

Deraierea este una din cele mai simple, dar şi cele mai "scânteioase", metode de trolling. Deraierea va păcăli multă lume în acţionarea în locul trollilor. E considerată bună pe forumurile încete, cu reguli stricte.

Avocatul Diavolului[modifică]

Acest stil găseşte trollul apărând punctul de vedere al minorităţii dintr-o discuţie. Această metodă poate varia de la defăimări simple până la discuţii complexe. Trolli care folosesc acest stil într-un mod complex sunt rari, dar fac cât o mie de trolli simpli.

Defăimarea[modifică]

Consideraţa de unii o tehnică iar de alţii un stil, această metodă nu mai e practicată de veterani, însă e o metodă bună pentru trollii tineri, care mai au de învăţat. Constă din insultarea unui personaj, doar pentru a-i distruge imaginea.

Criticism[modifică]

Logic, trollii primesc multă critică din partea altora. Cele mai frecvente sunt:

Neplăcere[modifică]

Trolling-ul poate manipula, amirite?

Multe persoane sunt sătule de a fi trollate. Aceştia nu înţeleg că trolling-ul este o artă subiectivă, uneori atât de subiectivă încât doar autorii o apreciază. De multe ori, neplăcerea celor troll-aţi nu reprezintă nimic altceva decât o sursă de alimentare pentru troll.

Ilegalitate[modifică]

Pentru că trollii se joacă uneori cu informaţia, unii oameni se întrabă despre legalitatea/ilegalitatea acestei arte, mai ales în cazuri extreme.

Stupiditate[modifică]

Unii acusă trollii de stupiditate şi prostie, în special pe veterani. Nu au, de fapt, dreptate. Trolii veterani au o capacitate de a memora lucruri pentru termen lung.

Sex slab[modifică]

În principal trolii nu se fut bine. Au un grad de impotenţă 50% iar pula e lezată. În plus, soţia are amanţi cu carul.. un car plin..